16 Mart 2009 Pazartesi

Bayileri Motive Eden Faktörler

Kriz döneminde yaşadığımız durgunluğu aşabilmenin en önemli koşullarından biri bayiler, çalışanlar ve iş ortaklarının motivasyonunu sağlamaktır. Bayileri motive eden faktörler ile ilgili Kocaeli Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi’nde yayınlanan güzel bir çalışma var.
Bu çalışmada üretici işletmelerin ürünlerini pazarlayan aracı işletmelerin daha fazla gayret göstermelerini sağlamak için üretici işletmelerin kullanabilecekleri araçlar üzerinde durulmuş. Giyim ve beyaz eşya sektöründen seçilmiş 242 işletmeye bir anket uygulanarak elde edilen veriler analiz edilmiş ve dağıtım kanalında bayileri motive edici 16 faktör tespit edilmiş.

S.Yuksel

Detaylı bilgi için http://kosbed.kou.edu.tr/sayi9/ozdemir.pdf